Ο Δρ. Πάνος Παπάζογλου συνδυάζει φαντασία, τέχνη και μηχανική για να δημιουργήσει μοναδικά εκπαιδευτικά εργαλεία και να απομυθοποιήσει σύνθετα ζητήματα στην ακαδημαϊκή τάξη.
Ο Καθηγητής Π. Παπαζόγλου είναι επίσης ενεργός σχεδιαστής και προγραμματιστής υλικού και λογισμικού, με ερευνητικά ενδιαφέροντα στους τομείς των τεχνολογιών εμβύθισης για τον μετασχηματισμό των συμβατικών προσεγγίσεων στην εκπαίδευση και το παιχνίδι.
Version 1 was presented at the IEEE EDUCON2024 conference in May 2024.
Version 2 is under construction.
Ο εκπαιδευτής ή ο εκπαιδευόμενος μπορεί να υλοποιήσει τη δική του αρχιτεκτονική χρησιμοποιώντας περισσότερα ή λιγότερα μπλοκ (φυσικά αντικείμενα).
Οι μονάδες του πειραματικού μικροεπεξεργαστή βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα και η συμπεριφορά του καθορίζεται αποκλειστικά από το ενσωματωμένο λογισμικό.
Βάσει του ενσωματωμένου λογισμικού, ένα μπλοκ μπορεί να λειτουργεί ως καταχωρητής, μονάδα ελέγχου, κλπ.
Βάσει του αριθμού και του τύπου των μπλοκ, ο εκπαιδευτής ή ο εκπαιδευόμενος δοκιμάζει την πρωτότυπη αρχιτεκτονική ή διαιρεί μια λειτουργία σε μικρότερα στάδια και μπλοκ.
Μπορούν να αναπτυχθούν οι επιθυμητές εντολές Assembly, τις οποίες θα υποστηρίζει η πειραματική αρχιτεκτονική, ενώ προσφέρονται πολλαπλοί ρόλοι κατά την προσέγγιση του τελικού λειτουργικού μοντέλου: Προγραμματιστής/Χρήστης, Σχεδιαστής λογισμικού/υλικού, κλπ
Το εργαλείο HOMS, δίνει έμφαση στο επίπεδο του υλικού, το οποίο είναι κρυμμένο στα υπάρχοντα εργαλεία προσομοίωσης. Έτσι, η «σύνδεση», εντολής, λειτουργίας και υλοποίησης στο υλικό είναι πιο ξεκάθαρη στο μυαλό των εκπαιδευόμενων
Ο χρήστης του HOMS είναι ελεύθερος να αναπτ’υξει οποιαδήποτε εντολή assembly, η οποία υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο λογισμικό.
Χρησιμοποιώντας την βασική αρχιτεκτονική του εργαλείου HOMS, οι εκπαιδευτές μπορούν να αναπτύξουν τις επιθυμητές εντολές assembly, ώστε να διαμορφώσουν διαφορετικά εκπαιδευτικά σενάρια.
Το εργαλείο HOMS δεν χρειάζεται υπολογιστή, αφού λειτουργεί αυτόνομα. Έτσι, αποτελεί ένα πιο φορητό εργαλείο για το εργαστήριο.
Οι μονάδες/εξαρτήματα υλικού του HOMS, μπορούν να βρεθούν εύκολα στην αγορά. Επίσης, η χρήση πανομοιότυπων μπλοκ, κάνει ευκολότερη τη διαδικασία αναπαραγωγής.
Το κύριο πλεονέκτημα του εργαλείου HOMS είναι η αντικειμενοστρεφής προσέγγιση και η ανοιχτότητα του υλικού, δίνοντας ελεύθερα την ευκαιρία για υλοποίηση και πειραματισμό σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Γενικές πληροφορίες, περιγραφή συστήματος, λειτουργία, οδηγός ανάπτυξης (71 σελίδες). View (PDF)
Χάρτης συστήματος, λειτουργία μονάδας μνήμης, εισαγωγή δεδομένων, προφόρτωση κώδικα. View (PDF)
Αριθμητική & Λογική μονάδα (ALU) / Καταχωρητής Κατάστασης (SR), Μονάδα ελέγχου (CU), Μνήμη & Σύστημα Ε/Ε, Καταχωρητές, Δοκιμή 7SD. Κατέβασμα (ZIP)
Μπλοκ A,B,C,D και Σύστημα.
Δείτε όλα τα μπλοκ-full (PDF)
Δείτε το Block-A online (GPR/SPR)
Δείτε το Block-B online (ALU/SR)
Δείτε το Block-C online (CU)
Δείτε το Block-D online (MEM-I/O)
Εξαρτήματα, υλικά, κυκλώματα, κλπ. View (PDF)
Αυτό είναι ένα open-source έργο υπό άδεια τύπου CC. Αυτό το project έχει επίσης χρονοσημανθεί από το HELLENIC COPYRIGHT ORGANIZATION (Ημέρα και ώρα: 23/02/2024 22:57:22, Καταχώρηση 5211). Δείτε την άδεια σε TXT αρχείο ή δείτε την άδεια online
Η έκδοση 1 του HOMS, παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο IEEE EDUCON2024, τον Μάϊο του 2024.Δείτε το αρχείο (PDF) || Το EDUCON 2024 στο web
P.M.Papazoglou, A Hybrid Simulation Platform for Learning Microprocessors, Computer Applications in Engineering Education, 10.1002/cae.21921, (pp 655-674) WILEY, 2018 online
The proposed hybrid simulation platform (HSP) consists of hardware components which represent the uP architectural units and software components for system operation and administration.
Modern engineering applications are based on microprocessors and microcontrollers. Thus, the microprocessor (uP) architecture constitutes a core course component in engineering education. Many technologies have been used by the Universities in the past 30 years for learning uPs. In the 1980s, hardware platforms have been used (e.g., MPF-I) for learning assembly programming in hexadecimal mode of popular microprocessor models. The above platforms have been replaced by software simulators where the uP components are represented by visual objects. The software based approaches have lack of uP architecture customization and are limited only in assembly programming. On the other hand, the existing hardware based tools are low level and very complicated. Thus, the students do not work on uP design and assembly language development. In this paper, a novel hybrid simulator platform which changes the educational point of view regarding the uP learning methodology is presented. The proposed hybrid simulation platform (HSP) consists of hardware components which represent the uP architectural units and software components for system operation and administration. Using the HSP, students freely select the uP hardware based components and build their own architecture. On the other hand, professors can create educational scenarios with customizable experimental architectures.
P.M.Papazoglou, A Hybrid Simulation Platform for Learning Microprocessors, Computer Applications in Engineering Education, 10.1002/cae.21921, (pp 655-674) WILEY, 2018 online
Αν. Καθηγητής Δρ. Πάνος Παπάζογλου
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
Ερευνητικό Εργαστήριο Διαδραστικών Ψηφιακών Συστημάτων
Τμ. Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου
Επικοινωνία: papaz [at] dcarts [dot] uoa [dot] gr
Copyright © Δρ. Παναγιώτης (Πάνος) Παπάζογλου